Max Verstappen castiga in Franta intr-o cursa fara explozii ale pneurilor si masina de siguranta. Marele Premiu al Frantei s-a desfasurat pe circuitul Paul Ricard, pe o pista uscata dar curatata de cateva averse de ploaie. A fost indepartata astfel guma depusa in sesiunile precedente si echipele s-au vazut nevoite sa schimbe din mers strategia.
Startul a fost unul lipsit de acrosaje, marele perdant fiind chiar Max Verstappen. Acesta a parasit suprafata de rulare la iesirea din primul viraj si a pierdut astfel prima pozitie. Oportunistul de serviu, Lewis Hamilton, a preluat fraiele intrecerii si a incercat sa se distanteze de urmaritori. Semnele ca vom avea parte de inca o cursa monotona, dominata de pilotul Mercedes, au aparut in momentul in care acesta a inceput sa isi mareasca ecartul fata de locul secund.

In jurul turului 7 pilotii incepeau sa puna intrebari despre viabilitatea strategiilor initiale, uzura pneurilor manifestandu-se mai pronuntat decat s-ar fi asteptat. Mai putin Perez, acesta isi vedea linistit de treaba. In schimb, pilotii Ferrari pareau mult mai ingrijorati. Dupa rezultatele bune din ultimele 2 curse, italienii s-au intors cu picioarele pe pamant. Masina lor, capabila de Pole in Baku si Monaco, nu s-a dovedit la fel de rapida si in Franta. In plus pneurile le-au dat si lor mari batai de cap. Drept dovada, ambii piloti au terminat in afara punctelor, pe locurile 11 si 16.
In schimb, Mclaren Mercedes a profitat din plin de problemele rivalilor si au reusit sa termine pe pozitiile 5, respectiv 6. Astfel incat, Lando Norris s-a clasat din nou in fata colegului de echipa, Daniel Ricciardo. Locul 7 a fost ocupat de catre francezul Pierre Gasly, inca un rezultat bun pentru pilotul Alpha Tauri. Acesta la devansat pe dublul campion mondial Fernando Alonso, ce a reusit un loc 8 pentru Alpine. Surprinzator, pozitiile 9 si 10 au fost ocupate de catre pilotii Aston Martin, Sebastian Vettel si Lance Stroll.
Revenind la duelul pentru victorie, Verstappen a reusit sa preia conducerea cursei printr-un undercat ce a luat pe toata lumea prin surprindere. Mai ales pe Mercedes. Perez in schimb a optat pentru un stint mai lung pe compozitia medie, intrand mult mai tarziu la boxe pentru schimbul de pneuri. Spre surprinderea tuturor, Verstappen a decis sa isi asume riscuri in turul 35. Acesta si-a schimbat strategia si a optat pentru inca un set de pneuri medii pe care avea sa le foloseasca pentru a-i depasi pe cei din fata.
Primul obstacol a fost colegul sau de echipa, Sergio Perez cedandu-i pozitia olandezului. De aici pana la cei 2 piloti mercedes nu a fost decat o chestiune de timp. Acestia optand sa ramana pe compozitia dura pana la finalul cursei. Nu s-a dovedit a fi decizia corecta, Verstappen trecand de Bottas in turul 45.

Finalul cursei s-a dovedit a fi unul foarte palpitant. Lupta pentru victorie a fost decisa in penultimul tur. Hamilton i-a cazut victima olandezului de la Red Bull, pneurile dure uzate dovedindu-se ineficiente impotriva unui Verstappen dezlantuit.
Nu o sa va mint, nu imi place Hamilton. Dupa 7 ani cu cea mai buna masina si numai 2 sezoane in care cineva i-a pus probleme m-am saturat. Prefer sa stau ca pe ace pana la finalul cursei sau sa abandoneze toti cei 4 din fata decat sa fiu nevoit sa urmaresc o cursa dominata cap coada de britanic.
Intr-o alta ordine de idei, a fost prima data cand am scris despre F1. Nu prea sunt multumit de rezultat. As fi vrut ceva mai succint, cu ceva mai multe emotie. A iesit in schimb o bucata plictisitoare de text, imi cer scuze.
Numai bine!