Max Verstappen castiga in Franta intr-o cursa fara explozii ale pneurilor si masina de siguranta. Marele Premiu al Frantei s-a desfasurat pe circuitul Paul Ricard, pe o pista uscata dar curatata de cateva averse de ploaie. A fost indepartata astfel guma depusa in sesiunile precedente si echipele s-au vazut nevoite sa schimbe din mers strategia.

Startul a fost unul lipsit de acrosaje, marele perdant fiind chiar Max Verstappen. Acesta a parasit suprafata de rulare la iesirea din primul viraj si a pierdut astfel prima pozitie. Oportunistul de serviu, Lewis Hamilton, a preluat fraiele intrecerii si a incercat sa se distanteze de urmaritori. Semnele ca vom avea parte de inca o cursa monotona, dominata de pilotul Mercedes, au aparut in momentul in care acesta a inceput sa isi mareasca ecartul fata de locul secund.

Max Verstappen castiga in Franta

In jurul turului 7 pilotii incepeau sa puna intrebari despre viabilitatea strategiilor initiale, uzura pneurilor manifestandu-se mai pronuntat decat s-ar fi asteptat. Mai putin Perez, acesta isi vedea linistit de treaba. In schimb, pilotii Ferrari pareau mult mai ingrijorati. Dupa rezultatele bune din ultimele 2 curse, italienii s-au intors cu picioarele pe pamant. Masina lor, capabila de Pole in Baku si Monaco, nu s-a dovedit la fel de rapida si in Franta. In plus pneurile le-au dat si lor mari batai de cap. Drept dovada, ambii piloti au terminat in afara punctelor, pe locurile 11 si 16.

In schimb, Mclaren Mercedes a profitat din plin de problemele rivalilor si au reusit sa termine pe pozitiile 5, respectiv 6. Astfel incat, Lando Norris s-a clasat din nou in fata colegului de echipa, Daniel Ricciardo. Locul 7 a fost ocupat de catre francezul Pierre Gasly, inca un rezultat bun pentru pilotul Alpha Tauri. Acesta la devansat pe dublul campion mondial Fernando Alonso, ce a reusit un loc 8 pentru Alpine. Surprinzator, pozitiile 9 si 10 au fost ocupate de catre pilotii Aston Martin, Sebastian Vettel si Lance Stroll.

Revenind la duelul pentru victorie, Verstappen a reusit sa preia conducerea cursei printr-un undercat ce a luat pe toata lumea prin surprindere. Mai ales pe Mercedes. Perez in schimb a optat pentru un stint mai lung pe compozitia medie, intrand mult mai tarziu la boxe pentru schimbul de pneuri. Spre surprinderea tuturor, Verstappen a decis sa isi asume riscuri in turul 35. Acesta si-a schimbat strategia si a optat pentru inca un set de pneuri medii pe care avea sa le foloseasca pentru a-i depasi pe cei din fata.

Primul obstacol a fost colegul sau de echipa, Sergio Perez cedandu-i pozitia olandezului. De aici pana la cei 2 piloti mercedes nu a fost decat o chestiune de timp. Acestia optand sa ramana pe compozitia dura pana la finalul cursei. Nu s-a dovedit a fi decizia corecta, Verstappen trecand de Bottas in turul 45.

Finalul cursei s-a dovedit a fi unul foarte palpitant. Lupta pentru victorie a fost decisa in penultimul tur. Hamilton i-a cazut victima olandezului de la Red Bull, pneurile dure uzate dovedindu-se ineficiente impotriva unui Verstappen dezlantuit.

Nu o sa va mint, nu imi place Hamilton. Dupa 7 ani cu cea mai buna masina si numai 2 sezoane in care cineva i-a pus probleme m-am saturat. Prefer sa stau ca pe ace pana la finalul cursei sau sa abandoneze toti cei 4 din fata decat sa fiu nevoit sa urmaresc o cursa dominata cap coada de britanic.

Intr-o alta ordine de idei, a fost prima data cand am scris despre F1. Nu prea sunt multumit de rezultat. As fi vrut ceva mai succint, cu ceva mai multe emotie. A iesit in schimb o bucata plictisitoare de text, imi cer scuze.

Numai bine!

Super Kami Guru

Founding father

About the Author

Pasionat de sportul cu balonul, fan Formula 1, gamer de ocazie, devorator de filme și seriale, dar mai presus de toate un fin cunoscator al berii. Guru se află într-o relație de lungă durată cu Stella, unii oameni afirmând că sunt suflete pereche.

View Articles